– Tu šogad plāno beigt augstskolu, bet nezini ko darīt tālāk?
Varbūt uzsākt uzņēmējdarbību?
– Tu esi atklājis kaut ko jaunu, bet nezini kā no tā gūt peļņu?
– Tev ir biznesa ideja, bet Tev trūkst padoma kā to īstenot?
– Tu nevēlies strādāt kāda cita labā?
– Tu esi atklājējs un esi gatavs mācīties?
– Tu jau ilgi domā, kā uzsākt uzņēmējdarbību, bet nezini ko iesākt?
Apmācības biznesa ideju autoriem domātas tieši Tev!
Ar Latvijas investīciju un attīstības aģentūras atbalstu (LIAA) tiek rīkots praktisks apmācību kurss vecāko kursu studentiem par uzņēmējdarbības uzsākšanu. Kurss paredzēts tiem, kuri vēlas iesaistīties uzņēmējdarbībā, bet nejūtas tam pietiekoši gatavi.
Kursa ietvaros profesionāli eksperti apmācīs Tevi sagatavot savu biznesa plānu, lai to varētu prezentēt iespējamiem investoriem, kā arī sniegs praktiskus padomus par to, kā nodibināt savu uzņēmumu.
Tev nav nepieciešamas priekšzināšanas ekonomikā vai uzņēmējdarbībā.
Apmācību kursa laikā Tev jābūt gatavam veltīt 5 pilnas darba dienas dalībai intensīvos kursos, kuros tiks pastāstīts kādā veidā kas notiek.
Apmācība ir bez maksas.
Pieteikšanās
Pieteikties var visi Latvijas augstākajās iestādēs studējošie studenti. Lai pieteiktos kursiem nepieciešams aizpildīt pielikumā esošo [anketu], kurā īsi jāapraksta sava biznesa ideja, un nosūtīt uz e-pasta adresi: profesionalis@lu.lv līdz šā gada 21. novembrim. Vietu skaits ir ierobežots, tāpēc 20 studenti apmācībām tiks atlasīti, pamatojoties uz iesūtītajām anketām.
Dalībniekiem tiks dota iespēja pieteikties uz mentoru (padomdevēju), kurš ideju autoriem palīdzēs ar kontaktiem un zināšanām, kuri vajadzīgi idejas attīstīšanai un realizācijai.
Laiks un vieta:
25.novembris, otrdiena intensīvie apmācību kursi : 15.00-21.40
27.novembris, ceturtdiena intensīvie apmācību kursi : 15.00-21.40
28.novembris, piektdiena intensīvie apmācību kursi : 15.00-21.40
29. novembris – 1.decembris sestdiena – pirmdiena pastāvīgs mājas darbs
02.decembris, otrdiena intensīvie apmācību kursi 15.00-21.40
03. decembris trešdiena pastāvīgs mājas darbs
04. decembris ceturtdiena intensīvie apmācību kursi 15.00-21.40
06. decembris sestdiena konsultācijas (10:00 – 12:00; 16:00 – 18:00)
08. decembris otrdiena rezultātu prezentācija ekspertiem LU Ekonomikas un vadības fakultātē, Aspazijas bulv. 5, Rīgā (15:00-18:00)darbu prezentācija
Seminārs notiks Aspazijas bulv.5, EVF telpās
Papildus informācija
Irina Bausova, LU EVF Vadības un uzņēmējdarbības mācību centrs
e- pasts: profesionalis@lu.lv ; mob. tālr.29171728; tālr.67034790
„Biznesa ideju autoru apmācību kurss”
„Biznesa ideju autoru apmācību kurss” ir inovatīvo biznesa ideju konkurss, kurā dalībniekiem tiks dota iespēja ne tikai iegūt vērtīgus ekspertu padomus un kontaktus savas biznesa idejas pilnveidošanai, bet arī piesaistīt pamatkapitālu savas uzņēmējdarbības uzsākšanai.
Apmācību kursu mērķis – sniegt inovatīvu biznesa ideju autoriem nepieciešamās zināšanas un prasmes, kā arī motivēt tos pilnveidot idejas līdz pilnvērtīgiem mārketinga un biznesa plāniem, kuri tiktu īstenoti dzīvotspējīgos uzņēmumos Latvijā.
Apmācību kursu saturs ir unikāls un izstrādāts speciāli šim projektam : ietver gan lekcijas, gan praktiskos uzdevumus, kā arī individuālās konsultācijas.
Apmācību saturs veidots no šādiem 5 moduļiem:
1. Biznesa attīstības process – no idejas līdz pārdošanai:
· Izprast klientu: kā mēs veidojam profilu?
· Veidot vērtību piedāvājumu: kāda ir mūsu pievienotā vērtība?
· Pozicionēšana tirgū: kā mēs atšķiramies no konkurentiem?
· Atbilstošas organizācijas svarīgums: kopīgu vērtību svarīgums.
· Inovācijas process: kādas kopīgas fāzes mēs varam atrast?
· Veiksmes un neveiksmes: kas ir kritiskie veiksmes faktori?
2. Biznesa attīstības paātrināšanas metodes un tehnikas:
· Kompetences trūkuma analīze.
· Ienākumu un biznesa modeļa attīstīšana.
· Intelektuālā īpašuma aizsardzība.
· Produktu, pakalpojumu un procesu kombinācijas noteikšana.
· Produktu, pakalpojumu un procesu modeļa izveide.
· Procesa analīze ( Idef0).
· Darba noslogojuma analīze (UML).
· Organizācija, komanda un personīgās kompetences.
· Kvalitatīvās tehnikas novērtēšanas modeļiem.
· Finanšu vērtēšanas modeļi: zaudējumi, ieguvumi un risku analīze.
· Piekļuve finansējumam.
3. Biznesa modeļu veidošana:
· Visu pušu (ieinteresēto) analīze.
· Svarīgāko ieinteresēto identificēšana.
· Svarīgāko ieinteresēto pušu vērtību un interešu analīze.
· Izveidot vērtību priekšlikumus.
· Kā izveidot vērtību priekšlikumu, no kura neviens nespētu atteikties?
· Kā radīt iekļūšanas barjeras?
· Kā noslēgt pircējus un svarīgāko ieinteresēto?
· Cik elastīgs kāds spēj būt?
4. Jauna uzņēmuma mārketings un pārdošana:
· Mārketinga principi.
· Saistība starp mārketingu un pārdošanu (organizācija).
· Produkta dzīves cikls/ portfeļa vadība.
· Iepazīstināšana ar mārketinga MIX.
· Dažādošanas ierosināšana.
· Cenu stratēģijas.
· Mārketinga budžeta izveide.
· Mārketinga komunikācijas.
· Mārketinga ietekmes novērtējums.
5. Mārketinga pētījumi un Jūsu pirmais klients:
· Mārketinga pētījumu uzdevumi.
· Tirgus pētījumu tehnikas.
· Kā tirgus pētījumi tiek lietoti.
· Tirgus pētījumu lietošana.
· Kā izveidot pētījuma kopsavilkumu? Lietderīgi avoti tirgus pētīšanai (izpētei).