Uzņēmēji: RTU IT studenti veiksmīgi iejutušies pārdevēju ampluā

IT uzņēmums «Accenture Latvija» sadarbībā ar Latvijas augstskolām lasa ne tikai lekcijas, bet rīko seminārus, kuros studenti kopā ar vadošiem augsta līmeņa IT uzņēmumu vadītājiem iegūst zināšanas, kā saplānot projektu. Pirmais šāds pasākums notika RTU maģistrantiem, programmas «Accenture connects» ietvaros. Tajā studentiem bija uzdevums «pārdot» savu komandējuma sistēmas piedāvājumu, kas ir veidots saskaņā ar Latvijas IT labāko praksi.

RTU Maģistra profesionālo studiju programmas «Informācijas tehnoloģija» studentu potenciālo klientu ampluā iejutās augsta līmeņa IT vadītāji, kuru vidū bija «Latvenergo» valdes loceklis Arnis Daugulis un «Latvijas Mobilā telefona» Informācijas tehnoloģijas dienesta direktors Guntis Ikaunieks, raksta «Dienas Bizness».

«Studenti prezentēja ļoti atšķirīgus darbus, no bezmaksas un atvērtā koda programmatūras izmantošanas līdz integrētu biznesa risinājumu piedāvājumiem. Šādas RTU aktivitātes ir noderīgas gan studentiem, gan arī viņu nākamajiem darba devējiem, jo veicina IT tirgus attīstību Latvijā,» «Dienas Biznesam» pārdomās dalās G. Ikaunieks. Viņš ir pārliecināts, ka labāk ir iesaistīties un piedalīties darbā ar jauniem speciālistiem nekā gausties par izglītības kvalitāti un labu darbinieku trūkumu.

«Studentiem ir iespēja sajust, kā viņu teorētiskās zināšanas noder realitātei tuvinātā situācijā, bet industrijas pārstāvjiem – gūt priekšstatu par potenciālo darbinieku zināšanu līmeni, kā arī dot atgriezenisko saiti par mācību procesu un niansēm, kurām varbūt ir jāpievērš lielāka uzmanība mācību procesā, lai rezultāts būtu labāks,» «Dienas Biznesam» skaidro A. Daugulis, tomēr ir jāņem vērā, ka vēl ir lietas, kuras studenti apgūs turpmākajā mācību procesā, bet pārējais ir apgūstams un nostiprināms tikai praksē, strādājot ar reāliem projektiem.

Uzņēmumi ir ieinteresēti sadarbībā ar universitāti, bet ir grūti vienoties par sadarbības formām, DB norāda RTU Informācijas tehnoloģijas institūta profesors Jānis Grabis. Augstskolās visvairāk izplatītas ir vieslekcijas, bet tās sniedz tikai virspusīgu ieskatu, ļaujot studentiem un pasniedzējiem pārliecināties, ka universitātē mācītais ir saistīts ar praktiskajām norisēm, tāpēc šāda veida sadarbība mācību procesā ir ļoti būtiska. «Uzņēmuma pārstāvji līdzdarbojas lielas kursa daļas īstenošanā un tiek nodrošināta ne tikai informēšana, bet arī apmācība,» uzsver J.Grabis.

Šādu pasākumu mērķis ir samazināt laiku, kas absolventiem ir nepieciešams, lai kļūtu par produktīviem darbiniekiem. Pirmais efekts, ko dod uzņēmumu iesaistīšanās studiju procesā, ir sociālās tīklošanas efekts, kas ļauj gan nozarei, gan studentiem labāk saprast, ko var sagaidīt.

Vairāk informācijas – laikrakstā «Dienas Bizness» 14.12.2010.