Jaunieši tiksies ar potenciālajiem darba devējiem

Jaunieši, kuri vēlas spert pirmo soli karjeras veidošanā, no š.g. 14. – 18. februārim aicināti piedalīties „Atvēro durvju nedēļā” un doties ekskursijās uz divdesmit dažādu nozaru uzņēmumiem. Iepriekšējo gadu dalībnieku aptaujas rezultāti rāda, ka 97% jauniešu viedoklis par uzņēmumiem mainījies uz labo pusi, kā arī 73% izvēli par karjeras ceļu izdarījuši tieši projekta iespaidā. Pieteikšanās sev interesējošām ekskursijām – no 1.februāra portālā Prakse.lv.

Jānis Logins, biedrības „Jauniešu konsultācijas” valdes priekšsēdētājs: „Atvērto durvju nedēļa” ir vienīgais projekts valstī, kas ļauj gan studentiem, gan skolēniem ielūkoties uzņēmumu aizkulisēs, tikties ar lielu uzņēmumu valdes locekļiem un vadošajiem darbiniekiem, redzēt reālo darba un ražošanas procesu, kas bieži vien ir liegts apmeklētājiem. Turklāt uzņēmumiem, kas piedalās, ir ilgtermiņa mērķi. Tie ne tikai vēlas parādīt uzņēmumu jauniešiem, bet arī piesaistīt pašus labākos darbiniekus! Tādēļ aktīva dalība ekskursijās var būt pirmais solis ikviena topošā speciālista karjeras veidošanā!”

Šī gada projektā piedalās uzņēmumi, kuri ir veiksmīgi pierādījuši sevi darba tirgū – gan Latvijā, gan pasaulē. Ekskursiju dalībniekiem būs iespēja apmeklēt „Latvenergo” un „Rīgas Siltuma” objektus, kas parasti apmeklētājiem ir slēgti, jo ir valsts mēroga objekti. Pie sevis aicina arī„Latvijas Dzelzceļš”, kas ir viens no lielākajiem un turīgākajiem uzņēmumiem valstī. Vienā no vadošajiem mobilo sakaru operatoriem valstī „Tele2” jaunieši uzzinās ne tikai par karjeras iespējām, bet arī, kā tiek nodrošināta mobilo sakaru darbība. Savukārt „Citadele” un „DnB Nord Banka” ekskursijas rīkos jaunajos birojos, kas ir modernākie visā Baltijā. Jauniešiem, kuriem interesē metālapstrāde, ļoti saistoši būs apmeklēt „Severstaļlat”, kas desmit ieinteresētākajiem ekskursiju dalībniekiem piedāvās prakses vietas.

Esošajiem vai topošajiem žurnālistiem saistošs būs „Dienas Biznesa” un „Radio SWH” apmeklējums, kur klātienē varēs redzēt, kā top tas, kas nepārtraukti ir redzams un dzirdams sabiedrībai visā Latvijā. Interesentiem pārtikas jomā īpaši noderīgs būs „Cēsu Alus” apmeklējums, noskaidrojot, kā darbojas otra lielākā alus darītava, kā arī viesošanās „Latfood” un „Fazer Bakeries & Confectionery”, kur būs iespēja apskatīt reālo ražošanas procesu un uzņēmumu aizkulises, piemēram, kā kartupelis pārtop par čipsi. Tiem, kuriem interesē Rīgu skatīt no Skanstes Virsotnēm, aicināti piedalīties „Merks” ekskursijās. Viens no vadošajiem IT nozares uzņēmumiem „DPA” ekskursiju dalībniekiem parādīs IT nozares prestižu un nepieciešamību.

Topošajiem un esošajiem tirdzniecības nozares speciālistiem interesantas ekskursijas piedāvā gan „MAXIMA”, gan „RIMI Latvia”. Viens no vadošajiem uzņēmumiem pasaulē revīzijas un nodokļu pakalpojumu sniedzēju jomā „Ernst&Young” pie sevis aicina grāmatvedībā un finanšu nozarē ieinteresētus jauniešus. „Scania Latvia” būs aizraujošs ne tikai topošajiem mehāniķiem, bet arī auto pārdevējiem. Kā prece nonāk pie patērētāja, parādīs „JYSK Linnen`n furniture”, savukārt „Valmieras Stikla šķiedra”, 2010. gada eksportspējīgākais komersants, jauniešiem demonstrēs gan produktu ražošanu, gan arī personāla attīstības programmu.

Baiba Pedraudze, “Tele2” Personāla vadības direktore: “Atvērto durvju nedēļa jau ir kļuvusi par ikgadēju tradīciju, kuras ietvaros arī Tele2 labprāt ver savas durvis jaunajiem talantiem un ļauj pašu acīm iepazīties ar telekomunikāciju nozari un uzņēmumu. Tele2 kā viens no labākajiem un interesantākajiem darba devējiem valstī piedāvā plašas karjeras iespējas visdažādāko profesiju pārstāvjiem. Tāpat Tele2 rūpējas, lai studentiem nodrošinātu prakses vietas un darba iespējas tūlīt pēc augstskolas absolvēšanas.”

Ruta Pāvuliņa, „JYSK Linne`n furniture” personāla direktore Baltijas un Balkānu valstīs: „Atvērto durvju nedēļa ir iespēja redzēt „aizkulises” – pasaule, kas publiski nav pieejama. Tie ir darbi un procesi, kuru rezultātu mēs ikdienā lietojam kā patērētāji, bet reti kad iedomājamies, kas, kādiem resursiem un kādā veidā tas tiek veikts, lai mēs nonāktu pie tā gala rezultāta, kuru ir iespējams redzēt.”

Projektu jau ceturto gadu pēc kārtas rīko biedrība „Jauniešu konsultācijas”. Informatīvi atbalsta: „Draugiem.lv”, „Radio SWH” un „Dienas Bizness”.